tisdag 12 april 2011

Postmannen ringer alltid två gånger

Att bo i en liten by och ha personlig kontakt med brevbäraren kan ha sina positiva sidor. Igår när jag kom hem låg en lapp i brevlådan att jag hade ett stort brev att hämta ut på posten - normalt sett delas de ut vid dörren om man bara är hemma. Medan jag stod och stängde grinden så kom brevbäraren förbisusande på sin motorcykel, stannade och överlämnade det enorma brevet som visade sig innehålla min vinst! På så vis sparade jag en tur till posten som ligger i en annan by. Tack K-L! Ser fram emot att läsa boken. Men det blir nog först på andra sidan påsk som jag tar tag i denna tegelsten.

Det är faktiskt andra gången på bara ett par veckor som jag får denna fina service. Nyligen var det postens paketutdelning som kom förbi med ett paket på em och budet sa att han varit förbi tidigare på dagen då jag inte varit hemma! Fantastico :)

2 kommentarer:

  1. vilken kul post och snäll brevbärare

    SvaraRadera
  2. Hannele: Man får vara glad att det inte är räkningar jämt :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)