måndag 21 maj 2012

Tävlar om härlig sommarläsning

Denna veckan tävlar jag om härlig sommarläsning på två olika bloggar. Jag har lyckats hitta två utlottningar av böcker som står högt på min att läsa lista och det skulle vara kul att ha en eller ett par nya böcker som väntade på mig när jag kommer till Sverige i sommar (snart ju!).

och dagarna går är det som lottar ut Majgull Axelssons bok Moderspassion. Hos henne kan man även vinna Frihet av Jonathan Franzen, men den har jag redan i bokhyllan på engelska.

Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren lottas ut av enligt O som vill ha en motivering till varför just jag vill vinna den boken. När jag skrev om Cirkeln skrev jag att det kommer bli svårt för författarna att leva upp till förväntningarna på kommande böcker i serien - men nu har jag läst hos flera bloggare att Eld är ännu bättre och det gör mig givetvis enormt nyfiken på boken. Dessutom ställer jag gärna denna boken bredvid Cirkeln på den hylla där jag samlar de böcker som mina barn snart är stora nog att läsa! Precis som enligt O själv så gillade jag mest Minoo i den första boken Cirkeln, men alla tjejer var väldigt bra beskrivna och lätta att leva sig in i och identifiera sig med.

1 kommentar:

  1. Hej, hej! Om du mailar din adress till mig på linda at enligo punkt se så vidarebefodrar jag den till förlaget så att du får din sommarläsning!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)