torsdag 20 september 2012

En bokbuss, en massa böcker och ett helt nytt intresse

Det är något speciellt med skönlitteratur som handlar om bibliotek, bokhandlar och läsning. Mig både lockar och skrämmer den på något sätt och jag ska erkänna att jag ibland tvekar inför att läsa sådana böcker för att jag är rädd att de ska kännas fåniga, för nära en själv kanske(?)

Drottningen vänder blad av Alan Bennett är inte det minsta fånig på det sättet, utan är en humoristisk berättelse om hur det skulle kunna gå om drottningen av England plötsligt blev en en fanatisk bokläsare.

Det är en lättsam och väldigt underhållande liten bok som jag läste på några eftermiddagstimmar på vår helgutflykt i Piemonte.

3 kommentarer:

  1. Drottningen ... är riktigt mysig läsning :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag förstår hur du menar. Ofta blir jag besviken när jag tycker att det inte stämmer. Nu ska jag läsa Kod 400 om en fransk bibliotekarie och se vad jag tycker...

    SvaraRadera
  3. Riktigt fin liten karamell för alla bokfrälsta!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)