måndag 19 november 2012

Seg väg mot slut

Alltings början av Karolina Ramqvist blev för mig en lång längtan efter slutet på boken.  Läsaren får följa Saga från vilsen tonåring till mer målmedveten ung vuxen kvinna. I fokus står hennes totalt blinda förälskelse i festfixaren Victor Schantz, men jag som läsare blir betydligt mer intresserad av det som händer i hennes övriga liv men som man dessvärre inte får veta så mycket om. Boken är mer eller mindre en redogörelse över de tillfällen hon träffar V och därför tar handlingen sig framåt ganska ryckigt då hon periodvis träffar honom ofta och under andra perioder mer sällan. Till exempel så tillbringar hon ett år i Paris men det nämns mer eller mindre bara i förbigående. I ljuset av förälskelsen som upptar den bokens handling nästan fullständigt blir det därför svårt för mig att greppa hur hon faktiskt tar sig från att vara den där vilsna tonåringen till att bli den framgångsrika skribent som man förstår att hon blivit - det hade varit mycket intressantare att läsa om.

Kanske är jag bara för gammal?! Eller så beror det på att boken tagit så lång tid att läsa ut, den hade kanske tjänat på att streckläsas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)