torsdag 14 februari 2013

Med hem

Efter 6 härliga dagar i Vintersverige har jag kommit hem till ett minst lika vintrigt Italien. Jag inser att i år blir det till att vänta på våren. Tur att jag hittade nya, varma vinterkängor och kunde kasta bort mina gamla utslitna innan jag reste från Sverige.

Lite läsbart fick följa med hem i packningen. Jag tänkte försöka bilda mig en uppfattning om Books & Dreams och se om den är värd att prenumerara på hem till Italien. Vi Läser kommer tyvärr lite sällan och jag vill ha någon mer svensk tidning. Salong F av Åsa Mattsson blev ett tidigt bokreafynd på ortens bokhandel som har utförsäljning inför nedläggning (kommer bli trist att komma "hem" och inte ha någon bokhandel att gå till...). Vinterdagbok av Paul Auster vann jag nyligen på bloggen och dagarna går...  hade jag tänkt börja på redan på hemresan igår, men det blev mest korsordslösning faktiskt :) Till sist ett efterlängtat pocketsläpp: Ta hand om min mor av Kyung-Sook Shin.

En annan bok jag väntat på i pocket är Oktober i Fattigsverige av Susanna Alakoski, men den finns ännu inte. Därför blev jag glad att se den på Elib häromdagen. En bok mindre att packa.

Det känns i vilket fall som om jag har mycket trevlig läsning att se fram emot i högen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)