måndag 26 maj 2014

Som att dra ur en propp

- ja, precis den effekten hade det att avsluta den långt utdragna läsningen av Broken Harbour! Inte mindre än tre böcker har jag läst därefter förutom att jag även lyssnat klart på Amos Oz Vänner emellan som precis har gått som radioföljetong (finns fortfarande kvar på webben).

Först utläst var Svara om du hör mig av Ninni Schulman och den var perfekt att läsa efter en seg bok. Lättläst och snabbt genomplöjd, precis var min tröga läshjärna behövde. Jag har läst både Flickan med snö i håret och Pojken som slutade gråta av Ninni Schulman tidigare och tyckte nog att de båda var lite bättre än denna som aldrig når upp till den spänning som man förväntar sig av en riktigt bra deckare och den lämnade heller inga djupa avtryck efter jag lagt den ifrån mig.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker hela serien är bra, gillar att det är Värmland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag ofta tröttnar på deckarserier runt bok 3 faktiskt. Då brukar huvudkarraktärerna och deras privatliv börja få lite för stort utrymme och man måste börja komma ihåg vem som lever med vem och har separerat från den eller den ;)
      Ninni får helt säkert en ny chans av nästa när nästa bok kommer!

      Radera
  2. Så bra att du fått läslust igen! Jag gillar ju inte deckare men blev nyfiken på denna efter att ha hört Ninni själv (snygg liten människa som jag inte skulle sammankoppla med otäcka deckare) berätta om den. Dock har jag inte kommit så långt som till att läsa något av henne ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är helt klart värd en chans!

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)