tisdag 23 september 2014

Jag älskar överraskande vändningar men

...däremot känner jag mig lurad när en författare plötsligt ändrar förutsättningarna för sin historia. Det var det plötsliga införandet av det spökliga som fick mig att ge upp t ex Ängelns lek efter att annars ha gillat början av boken. Idag har jag avslutat Aino Trosells bok En egen strand och jag känner mig totalt förd bakom ljuset efter att författaren i det allra sista klargör att det inte alls förhöll sig på det sätt som läsaren genom boken blivit ledd att tro. Som tur var har jag lyssnat på boken under mina ensamma stunder i bilen. Timmar som jag ändå måste sitta där bakom ratten. Hade jag lagt mer engagemang bakom läsningen hade jag nog varit än mer besviken...

Tacka vet jag överraskningarnas mästare Marie Hermansson och Sarah Waters, som båda har nya böcker ute nu och som jag bara blev mer sugen på att läsa nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)